miércoles, 25 de marzo de 2020

25 de Marzo: Xª e Hª 2º e 3º ESO, Cultura clásica

Hola chic@s, comezamos a segunda sesión da semana con ilusión e gañas de aprender. Hoxe faremos o seguinte.

XEOGRAFÍA E HISTORIA

2º ESO
1º.- Solucións os exercicios da sesión anterior, comprobade ca vosa libreta a ver se van ben:

Páxina 141, número 3

3. - A batalla de Covadonga no ano 722.
- Dúas etapas: primeiro o reino de Asturias entre 722 e 910 e despois o reino de León entre 910 e 1230.
- No século X.
- En 1230 produciuse a unión definitiva de Castela e León, e desde entón pasou a chamarse Coroa de Castela.

Páx. 142, número 4

4. -O morado indica a etapa da Coroa de Aragón, o rosa a dos condados cataláns independentes, o fucsia a dos condados aragoneses tamén independentes. As etapas da unión entre Aragón e Navarra indícanse coas zonas raiadas.
- O reinado de Sancho III comezou no ano 1000 e terminou en 1035. Si, durante o reinado de Sancho III estaban unidos.
- No ano 988.
- Fusionouse o condado de Barcelona co reino de Aragón, o que deu lugar á Coroa de Aragón.

2º.-Facer un esuqema cas etapas da Reconquista, indicando os territorios conquistados en cada unha delas. Recordade que son tres: O avance ata o río Douro; a conquista dos vales do Texo e do Ebro; a conquista do val do Guadalquivir, Levante e Baleares.

3º.- Responder ás cuestións 5 e 6 da páxina 144 do voso libro.

2º ESO A (suspensos) e 2º ESO B

1º.-Despois de leer atentamente as páxinas 122 e 123 do libro de texto, responde ao exercicio 4 : Interpreta a liña do tempo, da páxina 123.

2º.-Fíxate nas fotografías da Mesquita de Córdoba das páxinas 120 e 121 e responde ao exercicio 2: Interpreta as imaxes.

As solucións publicareinas na seguinte sesión.

3º ESO A e B

1º.- Solución ao test da sesión anterior, comproba no teu caderno:

1A-2b-3a-4c-5b-6c-7b-8c-9b-10c

2º- Solución os exercicios da sesión anterior:

-Páx. 187
19- • Moi rápida e intensa. A comezos do século XX, só un 13 % da poboación mundial vivía en cidades.
Hoxe, acollen máis do 53 % da poboación e estímase que en 2050 esta porcentaxe rolde o 70 %.
• Nas últimas décadas, como reflicte o gráfico, nos países emerxentes e en desenvolvemento. Porque o proceso de urbanización comezou máis tarde nestes países que, ademais, presentan actualmente un forte crecemento demográfico.
• Non. Aínda seguen sendo os países desenvolvidos os máis urbanizados.

3º.- Comezamos co tema 7: O reto do desenvolvemento. Leemos as dúas primeiras preguntas da páxina 192 e respondemos ás claves para estudar.

CULTURA CLÁSICA
3º ESO A Y B


1º.-Soluciones a los ejercicios, página  89, 1 y 2; página 96, 25 y 27.

Pág. 89
1 Para asegurarse de que ninguna persona que no tuviera el derecho de ciudadanía pudiera ocupar cargo alguno. También comprobaban así el carácter moral de los candidatos a los puestos de responsabilidad.
2 Atenas fue la fundadora de un nuevo sistema político: la democracia. Aunque se trataba de una democracia para pocos, nació con ella la idea de la igualdad de los ciudadanos
en derechos y deberes. Desde el punto de vista social y económico, a la posesión de la ciudadanía le acompañaba el disfrute de la propiedad, clasificándose los grupos sociales por su nivel de propiedad, muchos cargos de responsabilidad eran elegidos por sorteo. En la polis ateniense el número de ciudadanos no superaba las 40.000 personas, e incluso bastaba que se reunieran unos 6.000 para que se tomaran decisiones legales. Junto al modelo ateniense pervivió también otro sistema
político en el que continuaban existiendo elementos de la época arcaica, representado por la polis espartana. Allí había dos reyes al mismo tiempo (diarquía), un consejo de ancianos (Gerusía), una asamblea de ciudadanos (apella) que se limitaba a votar los asuntos propuestos, y unos vigilantes de las leyes de la polis (los éforos).

Pág. 96

25.-
 1. ECCLESIA. 5. PATRICIOS.
2. DOKIMASÍA. 6. INTERREGNUM.
3. GERUSÍA. 7. IMPERIUM.
4. OIKISTÉS. 8. DICTADOR.

27.-
 Decide si se está hablando de Grecia o de Roma.
1. Los ciudadanos se dirigieron a la colina Pnyx para dar comienzo a la Asamblea. GRECIA.
2. El pretor decidió sobre la confusa disputa que enfrentaba a dos patricios. ROMA.
3. Los éforos vigilaban de cerca las actuaciones de uno de los reyes durante la campaña militar. GRECIA.
4. Los 300 miembros de la cámara votaron a favor de la propuesta y ordenaron al magistrado que la hiciera cumplir. ROMA.
5. Tras una breve investigación se descubrió que el candidato a ocupar un puesto de responsabilidad
no era piadoso con los dioses, por lo que se rechazó para el cargo. GRECIA.
6. Al acabar su periodo de mandato tuvo que esperar dos años antes de presentarse para el siguiente cargo. ROMA.
7. Sus gentes se asentaron en las riberas del Mediterráneo y en las costas del mar Negro. GRECIA.
8. El estratego planeó el ataque hasta sus más mínimos detalles. GRECIA.

RESPONDE A LAS SIGUIENTES CUESTIONES

2ª.-¿Qué era el CURSUS HONORUM? Consulta la página 92  de tu libro de texto y explícalo.

3ª.- Realiza el ejercicio número 31 de la página 97. Así tendrás más claros los conceptos de este tema.

4ª.-¿Cuál era la diferencia entre IMPERIUM y POTESTAS?

Visiona este vídeo sobre la historia de Roma






















No hay comentarios:

Publicar un comentario