Buenos días chicos, llegamos a la última sesión de la semana y al último día de la semana. Buffff,
parece que vamos resistiendo y nos vamos acostumbrando a estar encerrados en casa. Ya veréis como pronto volvemos a estar todos juntos otra vez.
XEOGRAFÍA E HISTORIA
2º ESO A
2º ESO A
5.
- O val do Douro e as terras ao sur dos Pireneos.
- Controlaban toda a Península excepto as provincias de Almería, Granada, Málaga e o extremo
oriental de Cádiz, que formaban parte do reino nazarí de Granada.
6.
-Afonso I o Batallador: rei de Aragón, foi o encargado da conquista de Zaragoza (o val do Ebro),
casou con dona Urraca, raíña de Castela, o que supuxo a unión temporal de ambos os reinos.
-Afonso VIII de Castela: fillo de Sancho III. Reconquistou Cuenca e Alarcos e chegou ata o
Guadiana, aínda que foi derrotado na batalla de Alarcos. Con todo, venceu na batalla das Navas de
Tolosa, en 1212. Impulsou a repoboación das cidades e concedeu numerosos foros. Fundou en Palencia
a primeira universidade.
-O Cid Campeador: vasalo de Sancho II e de Afonso VI. Debido ás súas malas relacións con Afonso VI
foi desterrado de Castela e entrou ao servizo do rei de Zaragoza, al-Mutamin. Conquistou numerosos
territorios en Levante, o que o levou a apoderarse da cidade de Valencia. O seu papel no imaxinario
da reconquista deu lugar ao poema épico que leva o seu nome.
2º.-Despois de leer a páxina 145 do libro de texto, responde ás seguintes cuestións:
-Define: reconquista, repoboación, carta de poboamento.
-Que dous sistemas de repoboación das terras conquistadas se puxeron en práctica?
-Explica cómo se organizaban políticamente os reinos cristiáns.
3º.-Visiona atentamente este vídeo de tres minutos sobre los tipos de repoblación.
2º ESO A (suspensos) 2º ESO B
Páxina 123, número 4.
- Emirato dependente (711-756). Emirato independente (756-929). Califato (929- 1031).Taifas e
imperios norteafricanos (1031-1212). Reino nazarí (1212-1492).
- Emirato dependente (batalla de Guadalete). Emirato independente (proclamación de Abderramán I).
Califato (proclamación de Abderramán III). Taifas e imperios norteafricanos (destitución do último
califa de Córdoba). Reino nazarí (batalla das Navas de Tolosa).
Páxina 120, número 2.
-Pódese recoñecer o minarete, o sahn (patio para as ablucións) e o haram (sala de oración).
- Débese facer constar que no medio da sala de oración se levantou unha catedral, un templo cristián.
2º.-Despois de leer a sociedade e economía de Al-Ándalus no teu libro d etexto, fai un esuqema cos grupos sociais e as súas características.
3º.- Mira este vídeo sobre a economía e sociedade andalusí .
3º ESO A e B
1º.- Solucionario:
Páxina 192
Claves para estudar
• A riqueza e a repercusión desta sobre a poboación, comoo acceso á sanidade, o grao de alfabetización, a esperanzade vida ao nacer, etc.
• Hai diversas formas e indicadores, como o Índicede Desenvolvemento Humano (IDH), que avalía diferentesaspectos económicos e sociais, ou o Índice de PobrezaHumana (IPH), que mide as carencias dunha sociedaderespecto de tres aspectos: a esperanza de vida, a porcentaxe
de adultos analfabetos e o nivel de vida da poboación.
• Desenvolvidos (renda per cápita alta, industria potentee avanzada, modernas infraestruturas e numerosos servizosde calidade), en desenvolvemento (as infraestruturase os servizos son aínda deficientes, o nivel de instruciónda súa poboación é baixo e dependen moito dos países
máis desenvolvidos) e menos desenvolvidos (renda per cápitae nivel de consumo baixos, infraestruturas e servizos escasos,deficientes e inaccesibles para a maior parte da poboación,
esperanza de vida e nivel de instrución reducidos).
Pensa. Non necesariamente. É fundamental que, ademaisde ser rico, un país sexa equitativo, isto é, que reparta de forma adecuada a riqueza.
2º.-Despois de leer a pregunta do teu libro de texto sobre as causas do atraso económico, fai un esquema cas ideas principais.
3º..- Realiza as claves para estudar da páxina 195.
No hay comentarios:
Publicar un comentario